حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی_انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: ۳ روز پیش پیامی از آمریکا دریافت کردیم| آمریکا برای توافق با ایران شتاب دارد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۰۶۹۵
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
امیرعبداللهیان: ۳ روز پیش پیامی از آمریکا دریافت کردیم| آمریکا برای توافق با ایران شتاب دارد+ فیلم
وزیر خارجه کشورمان درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستورکار خارج شده است، گفت: آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه سفر به ارمنستان در جمع خبرنگاران، درباره دیدارهایش با مقامات ارمنستان اظهار داشت: در دیدار امروز با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و گفتگو با سایر مقامات ارمنستان تاکید داریم که مناقشات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید پایان داده شود تمامیت ارضی دو کشور مورد توجه قرار بگیرد. ما به صراحت حساسیت جدی خود در هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه و تغییر مرز‌ها را به همه طرف‌ها در منطقه اعلام کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در موضوع مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان در چارچوب کریدور شمال - جنوب گفتگو‌های بسیار خوبی را با مقامات ارمنستان داشتیم و معتقدیم تقویت مسیر ترانزیتی ارمنستان می‌تواند به مجموعه کریدور‌های شمال و جنوب که وجود دارد کمک کند. ترانزیت امروز یک موضوع جدی برای افزایش حجم تبادل تجاری بین کشورهاست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: توافق کردیم در آینده نزدیک حجم تبادل تجاری ما از ۷۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یابد و برای افزایش این حجم تبادل تجاری تا سه میلیارد دلار هدفگذاری کردیم. خوشبختانه زمینه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های انرژی، کشاورزی و تولیدات مشترک بین دو‌کشور وجود دارد که تجار و بازرگانان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. البته گردشگری هم یکی از ظرفیت‌هایی است که بین دو‌کشور به‌صورت فعال جریان دارد و توافقات جدیدتری را برای تقویت مسیر گردشگری نیز به عمل آوردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا در دیدار‌ها با مقامات ارمنستان طرف ارمنی درخواست سلاح از ایران را مطرح کرده است؟، اظهار داشت: ما با همسایگان و برخی از کشور‌ها همکاری‌های دفاعی داریم، ولی آن‌چه مهم است این بوده که باید در مسیر سیاسی و از مسیر گفتگو مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و ترسیم خطوط مرزی صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستورکار خارج شده گفت: آمریکایی‌ها گفتارشان با رفتارشان متناقض است. حتی سه روز پیش پیامی بین طرف آمریکایی و ما منتقل شد و پیامی از طرف آمریکایی دریافت کردیم. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌هایشان حتی تعجیل کردند در این‌که هر چه زودتر به نقطه توافق برسیم.

امیرعبداللهیان افزود: ما به صراحت اعلام کردیم بایستی موارد اتهامی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوجه ایران در حوزه هسته‌ای کرده حل و فصل شود و ما حاضر به این نیستیم که توافقی را انجام بدهیم و بعد مثل یک استخوان لای زخم مانده دائما آژانس بخواهد از مسیر سیاسی فشار‌هایی را متوجه ایران کند. آمریکایی‌ها ضمن این‌که تبادل پیام‌هایشان با ما ادامه دارد، ولی تلاش می‌کنند که بر مسائلی که روز‌های گذشته در ایران جریان داشت، بدمند و فکر می‌کنم آن‌ها به دنبال این هستند که اعمال فشار سیاسی و روانی کنند و بخواهند در مذاکرات امتیاز بگیرند. ما هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد. در چارچوب منطق و توافقی که خطوط قرمز ایران رعایت شود، حرکت می‌کنیم، اما در عین حال هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: ارزیابی ما از پیام‌های طرف آمریکایی حتی در روز‌های اخیر به خود این است که نه تنها اولویت آنهاست بلکه شتاب هم دارند؛ اما آن‌ها برای مصرف داخلی خودشان و تحریک بعضی عوامل در داخل ایران در مواضع اعلامی خود به گونه‌ای دیگر سخن می‌گویند. این هم از تعارضات رفتاری طرف آمریکایی است.

امیرعبداللهیان درباره واکنش‌های غرب و کشور‌های اروپایی به اوضاع داخلی ایران و اعمال تحریم‌ها در پی اغتشاشات اخیر در ایران نیز گفت: دو روز پیش در تماسی که بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت، به ایشان گفتم که از این مسیر فاصله بگیرید. آن‌چه در ایران گذشت بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم بود که به آن احترام می‌گذاریم و به مطالبات مسالمت آمیز مردم بر مبنای قانون اساسی پاسخ داده می‌شود. اما در درون این مطالبات مسالمت آمیز نیز افراد اغتشاشگر و افراد مسلحی بودند که براساس گزارشات مقامات انتظامی و پلیس ما با سلاحی غیر از سلاح‌های سازمانی موجود در ایران در درون مردم نفوذ کردند و متاسفانه تعدادی از مردم ما را شهید کردند و به قتل رساندند.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در عین حال ما در بخش‌هایی از شمال غربی کشور و جنوب شرقی کشور شاهد عملیات تروریستی گروهک‌های شناخته شده همچون حزب منحله دموکرات از مبدأ کردستان عراق و جریان جیش الظلم منشعب از جریان القاعده در جنوب شرقی کشور بودیم. متاسفانه برخی به دنبال این هستند که به این فضا دامن بزنند. جمهوری اسلامی ایران با حکمت، منطق و اقتدار در مسیر امنیت ملی گام برخواهد داشت. اقدامات هر دولت و کشور اروپایی علیه امنیت ثبات و آرامش در ایران را به سبک و روش خودشان و به شکل متعادل، متقابل و در عین حال متناسب و قوی پاسخ خواهیم داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->